80 p+ lievä parantelu viilaus

Loppuuko tehot kesken? Tänne keskustelua virityksestä.

Moderaattori: Moderaattorit

80 p+ lievä parantelu viilaus

ViestiKirjoittaja paasse » La Loka 27, 2007 12:44

Eli löytyy vakio koossa oleva 80 p+ yksi renkaisella tasalakimännällä, Imu on halkaisijaltaan 17 mm, pako on 16 mm korkea sekä 24 mm leveä, soikean muotoinen.
Huuhtelut 10-12 mm.
Tarkoituksena olisi hieman parantaa vakio pyttyä, mutta maltillisella viilauksella, nyt onkin oikeille mitoille tarvista... Älkää vastatko jos on mutua, se ei kiinnosta, vain tieto kelpaa kun sitäkin tuntuu täältä löytyvän.

Pytty ja mäntä:
http://kuvablogi.com/nayta/736059/

Pytty alhaalta:
http://kuvablogi.com/nayta/736060/

Läppäkanava:
http://kuvablogi.com/nayta/736061/

Imukanava:
http://kuvablogi.com/nayta/736062/

Kuka osaa kertoa mikä on tämän toiminta periaate, kun on imukanavassa reitti kampikammioon jossa läpät + kaksi pienempää kanavaa suoraan sylinteriin, niinkuin mäntäohjatussa ?
paasse
 
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 22:09

ViestiKirjoittaja suorakaidelamppu » La Loka 27, 2007 15:33

Kannatta varmaan alottaaa männästä. Eli ainakin minä ottasin siitä imupuolen helmasta 2-3 mm pois, tai jopa 4 mm.

Siis tuonhan toimintaperiaate on se, että ensin bensa/ilma seosta menee imukanavan ja läppäkanavan kautta kampikammionn, jonka jälkeen ne siirtyy "kahden pienemmän kanavan kautta suoraan sylinteriin" (tunnetaan myös huuhtelukanavina) männä yläpuolelle, jossa ne sitten palaa, ja poistuu pakoputken kautta ilmaan.
Auto tulossa...

Mopoja oli joskus
suorakaidelamppu
Avatar
 
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 16:13

ViestiKirjoittaja Sarvi » La Loka 27, 2007 15:53

Jos et puhunut pelkästään PV:n pytyistä niin näin ei kyllä voi nykypäivänä mitenkään sanoa, standardisysteemi on nykyään se että kaikki tavara menee läppien kautta, ja vieläpä tyypillisesti suoraan kampikammioon.

Vai onko joku nähnyt näitä puoliläppiksiä muissakuin 70-luvun ja 80-luvun alun Suzukeissa, sekä noissa mopopytyissä joiden design on myös sieltä 70-luvulta?!

zippari kirjoitti:epänormaali se olisi sitten jos kaikki tavara kulkee pelkästään läppien kautta.
Sarvi
Asiantuntija
Avatar
 
Liittynyt: To Loka 25, 2007 23:54

ViestiKirjoittaja MukSoni » La Loka 27, 2007 16:19

ja pv:n vakioläppiksissäki on tuo sama systeemi eli menee kaikki tavara läppien kautta
MukSoni
Avatar
 
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 14:52
Paikkakunta: Saarijärvi

ViestiKirjoittaja Aletzi1 » La Loka 27, 2007 17:32

Mun vanha 80cc power+
Hello, my name is Fuck You
Aletzi1
 
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 17:20
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja paasse » La Loka 27, 2007 21:20

Pytty on nyt roplattu kiinni, tuntuu toimivan ihan ok.
Vaihdoin varmuudeksi uudet läpät vanhojen tilalle vaikka käypäsiltä näyttikin, onneksi edellinen omistaja on ymmärtänyt että pakoputkea tai kaasaria ei tarvitse kiristää naama irvessä eli kierteet oli loisto kunnossa, iso plussa siitä.
Muutama asia jäi askarruttamaan: kannentiiviste ja kansi jotka ovat vakioita, mäntähän ei ota kiinni kumpaankaan mutta tuntuu että tarvitsisi isommalla aukolla olevan tiivisteen sekä avarretun kannen, nythän sinne jää aika ikävä porras sylinterin ja kannen väliin.

Tulppa on vielä vakio 6 lämpöarvolla, mikä olisi sopivampi lämpöarvo 80 pyttyyn ?

Kaasarina toimii 16 mm dellorto, suuttimena 70 tuntuu pelittävän hyvin.

Tuossa mitä pihassa pari rundia pörräsin niin tuntuu että, yläkierroksien tehot tulee pienen viiveen jälkeen eli, keski-kierroksilta noustaessa ylä-kierroksille on pieni viive jolloin ei tapahdu oikein mitään, muuten ala vääntö on lisääntynyt tuohon väljään 60 cc moninkertaisesti.

Huomenna pääsen valoisaan aikaan testaamaan paremmin, putsaria ainakin pitää putsata, näytti olevan hieman likainen.
paasse
 
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 22:09

ViestiKirjoittaja ion` » La Loka 27, 2007 21:49

kannattaa laittaa vaikka 9lämpöarvo tulppa
ion`
 
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 21:39
Paikkakunta: haapajärvi

ViestiKirjoittaja Jorppeli » La Loka 27, 2007 21:50

Ei sitä kantta minun tietääkseni tartte avartaa, mutta laita isompi kansitiiviste
EX. Suzuki PV -89
Jorppeli
Avatar
 
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 21:56

ViestiKirjoittaja Sarvi » Su Loka 28, 2007 15:01

No kyllä niitä oikeita casereedejä on jo sillonkin ollu esim crosseissa ja ratapyörissä.
Ja kuten sanoin toisaalla, mutta otetaan nyt kertauksena vielä, että tuo mun ruoska kulkee tällä hetkellä kiinalaisella halppisskeidapytyllä 121 kmh, kuten kuvastakin näkyy:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/21375
Että mitä se mahtaskaan kulkee "oikeella kasikymppisellä" mistä tuossa puhuit...?! ;)

Nuo mopon mittarin nopeudet voi unohtaa kyllä saman tien. Ajoin mäkin Tunalla joskus 90-luvulla Toyotan mittarin mukaan 125 kmh, mutta siinä nyt on varmaan heti parikymppiä "suolaa" päällä.
Tuolla toisellakin palstalla ihmettelin että se se on muuten kumma juttu että kun pannaan tuo GPS mopoon kiinni, niin ihmeesti kulku häviää. Vehkeet joiden piti kulkea pitkästi toista sataa, saakin justiin noita 80 kmh lukemia lasiin.. ;)
Jos lie tosiaan se säteily haittaa palotapahtumaa...

Siitä oon kyllä yhtä mieltä että viritystaito on porukalla keskimäärin heikentynyt. Tosin eipä niitä oikeita taitajia koskaan ole liikaa ollut, joku on vaan saanut aina joistakin valmisosista laitettua paketin kasaan joka on kulkenut kohtuu hyvin. Eli virittämistä ilman aivoja, yrityksen ja erehdyksen kautta, joskus onnistuu, joskus ei. Porukka hakee liikaa oikoteitä, eikä viitti ite niin paljoo ajatella, ja siitä harvoin syntyy hyvää tulosta.

Tosiasiallisestihan esim noita pv:n pyttyjä on suorastaan vaikee viilata sillai ettei ne kulkis vähintään 80 kmh. Vakiopytty, 16 mm Mikuni ja jopa vakioputki (jos ei oo tukossa) kuljettaa pv:tä 80 kmh hyvin vaatimattomilla viilauksilla. Tuossa S:n rungossa mulla oli kerran hiukan viilattu 50 cc läppäpytty, 16 mm Mikuni ja itetekonen putki, jota en tosin ollut edes erikseen sille pytylle tehnyt, mutta joka mittojensa puolesta oli aika lähellä, ja se paketti kulki 95 kmh. Jotenka tämä maaginen satasen raja on aika helppo ylittää ihan vaikka 50 cc pytyllä.


zippari kirjoitti:silloin omassa mopoiässäni (1986-1993) tuollaisia pyttyjä ollut missään,että polttoaineen syöttö menee pelkästään läppien kautta.silloin läppikset oli läppiksiä ja kasikymppiset kasikymppisiä eikä mitään halpoja kiinanleluja yms skeidaa.silloin 80cc pytyillä mopot kulkikin,nykyään ainakin jengien kirjoitusten perusteella saa olla jo tyyliin 80cc,24mm kaasarit ja 17-28 välit että pv menee sen 80km/h.. ite ajoin tutkaan vuonna 1992 117km/h 80cc zetalla,20mm mikuni,giannellin putkella ja 17/35 väleillä.olen tuon kertonutkin jossain yhteydessä.kaverilla oli 80cc malossi,22mm mikke ja 17/28 välit,meni kakkosella pbv:n mittariin sinne mustan puolelle 70km/h luvun jälkeen.itellä meni mittari sinne,missä lukee km/h niin yli sen k-kirjaimen lähemmäs mittarin alkupäätä.tosin tuosta ei voida vetää johtopäätöksiä,mittari voi siellä näyttää jo mitä sattuu :)
Sarvi
Asiantuntija
Avatar
 
Liittynyt: To Loka 25, 2007 23:54

ViestiKirjoittaja werty » Su Loka 28, 2007 15:09

Sarvi kirjoitti:...Vakiopytty, 16 mm Mikuni ja jopa vakioputki (jos ei oo tukossa) kuljettaa pv:tä 80 kmh hyvin vaatimattomilla viilauksilla....
Mitä nämä "hyvin vaatimattomat" viilaukset mahtanevat tarkoittaa?
werty
 
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:46

ViestiKirjoittaja Sarvi » Su Loka 28, 2007 15:32

Huuhteluihin ei tarvi kajota, pakoa ja imua hiukan suurentaa. Tarkkoja asteita tai millimääriä en muista, siitä on TODELLA kauan kun oon viimeksi ihan tuommosta vakiopyttyä viilannu. Mutta esim pakohan on vakiopytyssä suorastaan järkyttävän matala, onko se edes 10 mm korkea?? Sattuuko muuten joltakulta löytymään tarkkaa faktaa noista vakiopytyn aukotuksista?
Sarvi
Asiantuntija
Avatar
 
Liittynyt: To Loka 25, 2007 23:54

ViestiKirjoittaja Japi^^ » Su Loka 28, 2007 15:34

kerros jotain sinun taikoja viilaamisesta miten viilataan ja mitä?
Japi^^
Avatar
 
Liittynyt: To Touko 10, 2007 20:21
Paikkakunta: rautjärvi

ViestiKirjoittaja werty » Su Loka 28, 2007 16:07

Sarvi kirjoitti:Huuhteluihin ei tarvi kajota, pakoa ja imua hiukan suurentaa. Tarkkoja asteita tai millimääriä en muista, siitä on TODELLA kauan kun oon viimeksi ihan tuommosta vakiopyttyä viilannu. Mutta esim pakohan on vakiopytyssä suorastaan järkyttävän matala, onko se edes 10 mm korkea?? Sattuuko muuten joltakulta löytymään tarkkaa faktaa noista vakiopytyn aukotuksista?


Pako: 24mm leveä, 9mm korkea
Imu: 21,5mm leveä, 9mm korkea
Huuhtelu: 21,5mm leveä, 6,5mm korkea.

Aika reilusti saa olla viilattu että tuommosta vauhtia pääsee. Onhan se ehkä auton mittariin voinut 80km/h mennä mutta todellista nopeutta en ihan heti usko....
werty
 
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:46

Seuraava

Etusivu Suzuki PV Viritys



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: apopse ja 2 vierailijaa