Sytytyksen säätö

Kaikki huoltoon ja korjaamiseen liittyvät kysymykset ja pulmat.

Moderaattori: Moderaattorit

Alueen säännöt
TÄRKEÄÄ!

Otsikon tulee olla hyvin ongelmaa kuvaava.

Viestissä tulee selkeästi ilmetä ainakin seuraavat asiat:

- Minkä seurauksena vika tuli, vai tuliko yht'äkkiä?
- Miten mopo oireilee?
- Mitä olet tehnyt vian korjaamiseksi?
- Kokoonpano, eli viritys- ja vakio-osat.
- Muuta huomioitavaa, joka voisi helpoittaa vian selvittämistä? Omia havaintoja/mietteitä?

Jos moposi on muu PV-moottorinen (S, S1 tai R), mainitse se jo otsikossa.

Ilmoita ongelman ratkettua ja kerro, mikä vikana oli.

Mikäli ehdot eivät täyty, älä ihmettele jos viestiketjusi poistetaan!
monark
 
Viestit: 57
Liittynyt: 23.07.2010

ViestiKirjoittaja monark » Pe Joulu 24, 2010 19:50

Uudessa soikiot.'
Suzuki pv vm.93 gps@78 km/h
Yamaha Dt vm 95 n.110 km/h

kalis
 
Viestit: 226
Liittynyt: 07.07.2009

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja kalis » To Tammi 06, 2011 23:01

Onko mun sytkä liian aikaisella vai myöhässä ,kun iskee liekkiä kaasariin ja paukkuu?
2pv kone viilattu 50mm p+,20dellu,giannelin putkisto,muokattu tasalakinen mäntä,portaattomat huuhtelut,laskettu kansi=?
suzuki s1 (proju)60+,12mm,gianneli,laskettu kansi,12/32,männästä helmasta pois 2mm tulossa 16dellorto


vaihdetaan,kilvissä oleva tt Cagiva frecchia vm90 ->pv/s1
Yv:llä saa kiinni.

moopo11
 
Viestit: 11
Liittynyt: 08.01.2011

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja moopo11 » La Tammi 08, 2011 01:24

mikä mulla on pvssä vika kun kone remontin jälkee lähti yhesti käyntii mut nosti kierroksia hitaasti vaikka kaasu on pohjassa ja sitten se ei lähtenyt käyntiin enää tuhahteli vaan kun polki. oisko sytytyksessä ajotus pielessä?? pensaa saa kyllä ja kipinää.

aittokyläracing
Avatar
 
Viestit: 2254
Liittynyt: 21.01.2010
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja aittokyläracing » La Tammi 08, 2011 02:05

moopo11 kirjoitti:mikä mulla on pvssä vika kun kone remontin jälkee lähti yhesti käyntii mut nosti kierroksia hitaasti vaikka kaasu on pohjassa ja sitten se ei lähtenyt käyntiin enää tuhahteli vaan kun polki. oisko sytytyksessä ajotus pielessä?? pensaa saa kyllä ja kipinää.


Sulla on imuvuotoa. Kiristiä kansi, pytty ja kaasutin kunnolla ja kokeile vaikka laittaa bensaa tulpan reikään, jos ei muuten lähde käyntiin.
Honda CBR 125 -06.

kalis
 
Viestit: 226
Liittynyt: 07.07.2009

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja kalis » La Tammi 08, 2011 03:41

Pitääkö vauhtipyörä irroittaa sytytyksen säädön ajaksi?
2pv kone viilattu 50mm p+,20dellu,giannelin putkisto,muokattu tasalakinen mäntä,portaattomat huuhtelut,laskettu kansi=?
suzuki s1 (proju)60+,12mm,gianneli,laskettu kansi,12/32,männästä helmasta pois 2mm tulossa 16dellorto


vaihdetaan,kilvissä oleva tt Cagiva frecchia vm90 ->pv/s1
Yv:llä saa kiinni.

Ållu
Avatar
 
Viestit: 909
Liittynyt: 13.07.2010
Paikkakunta: Nakkila

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja Ållu » La Tammi 08, 2011 03:42

kalis kirjoitti:Pitääkö vauhtipyörä irroittaa sytytyksen säädön ajaksi?
Khyl

aittokyläracing
Avatar
 
Viestit: 2254
Liittynyt: 21.01.2010
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja aittokyläracing » La Tammi 08, 2011 15:48

kalis kirjoitti:Pitääkö vauhtipyörä irroittaa sytytyksen säädön ajaksi?


Vähän vaikea sitä on säätää jos vauhtipyörä on kiinni :lol:
Honda CBR 125 -06.

HSuomi
Avatar
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 23.07.2007
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja HSuomi » Ma Tammi 10, 2011 08:16

Miten tossa PV:n CDI:ssä tapahtuu se liipasu? Tai siis mistä se lukee koska kipinän pitää tulla? Onko vauhtiksessa joku erillinen möykky sytkälle?
!SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO!

moopo11
 
Viestit: 11
Liittynyt: 08.01.2011

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja moopo11 » Ma Tammi 10, 2011 18:18

mikä on mun pvssä vika kun pätkii kun ajaa??

Banaanikummitus
Avatar
 
Viestit: 3164
Liittynyt: 22.06.2008
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja Banaanikummitus » Ma Tammi 10, 2011 18:21

Tuluppa sökö
Suzuki PV -89
Suzuki PV -92
Kuvaa
"Taekatemppu Savolaisittain:Männään miun kämpille, naiaan ja aamul ku mie herrään, ni sie ootkinna hävinnä.."

-Zone-
Asiantuntija
Avatar
 
Viestit: 6605
Liittynyt: 25.11.2007

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja -Zone- » Ma Tammi 10, 2011 18:28

HSuomi kirjoitti:Miten tossa PV:n CDI:ssä tapahtuu se liipasu? Tai siis mistä se lukee koska kipinän pitää tulla? Onko vauhtiksessa joku erillinen möykky sytkälle?

Mä tutkin kerran paperin ja rautajauheen avulla niiden magneettien magneettikenttää. Yksi niistä on erilainen, kuin muut. = Oma päätelmä : Koska sytytyspuolan lataus ja liipaisu on hoidettu samalla johdolla, täytyy liipaisu toimia pulssitaajuuden muutoksella. Käytännössä siis muut magneetit vaikuttaa puolan konkan lataukseen ja sen yhden magneetin tullessa kohdalle pulssitaajuus muuttuu rajusti, josta puolassa oleva CDI tietää purkaa tyristorin kautta konkan. Ihan täyttä varmuutta tälle teorialle ei ole, mutta mitään muutakaan selitystä en ole keksinyt. PV:ssä CDI on siis sytytyspuolan sisään rakennettu. Ensiöpuola ei sisällä mitään elektroniikkaa.

HSuomi
Avatar
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 23.07.2007
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja HSuomi » Ma Tammi 10, 2011 19:36

Joo se on selvää että ensiöpuola on vaan käämi. Voisko se yks magneetti olla selvästi voimakkaampi ja antaa kovemman jännitepiikin liipaisuksi?
Ja eiks tietyllä kierrosluvulla ennakko pomppaa jokusia asteita aikasemmaks?
Yritän muistaa ottaa sen skoopin mukaan ni sais valotettua mitä sieltä ensiöltä tulee.
Joskus vois koittaa tehä ruumiinavauksen tolle toisiollekkin jos onnistuis pääsemään kärryille mitä siellä on. Luultavasti liian vaikee purkaa.
!SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO!

-Zone-
Asiantuntija
Avatar
 
Viestit: 6605
Liittynyt: 25.11.2007

Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittaja -Zone- » Ma Tammi 10, 2011 20:29

HSuomi kirjoitti:...Voisko se yks magneetti olla selvästi voimakkaampi ja antaa kovemman jännitepiikin liipaisuksi?...

Jännitteen suuruus riippuu moottorin kierrosluvusta, eli mielestäni sen CDI:n tarvitisisi tarkkailla jännitteen suuruutta (siis latausvaiheenkin) sen muuttuessa. Ei oikein musta tuntunut järkevältä / tarkalta systeemiltä. Eteenkin, kun se yksi magneetti on erilainen magneettikuvioltaan. Ajattelin, että täytyy liittyä pulssitaajuuteen. Mototin vanhassa galleriassa oli parikin kuvaa jossain vaiheessa avatusta sytytyspuolasta. On aika pieni se CDI-piirilevy ja komponentit.

EdellinenSeuraava

Etusivu Suzuki PV Korjaus/Huolto/Säätö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa